Nvidia представи дългоочакваната карта GeForce GTX 660 Ti

Най-новият член с ядро Kepler от фамилията GeForce вероятно ще се окаже и най-важният. След представянето на производителни модели,  като GTX 680 и различните мобилни чипове – от Nvidia едвам смогват да задоволят търсенето във  високият клас, а какво остава за средния и ниския. Като изключим GeForce GT 640, на практика се оформя огромна пропаст в портфолиото на компанията за сегмент $100-$400. И макар средният ценови клас да не носи огромни печалби, важността му не може да се подмине с лека ръка, тъй като именно той влиза в директна конкуренция с различните специализирани игрови конзоли, като Playstation 3 и Xbox 360. Пазарните прогнози показват, че в близките години търсенето на геймърски конфигурации ще расте. Навременното пускане на нови модели и увеличаването на производствените капацитети за добре приети продукти би осигурило на Nvidia повече продажби и по-голям пазарен дял. geforce-gtx-660ti-top660-gtx-Image1 Архитектурата Kepler
Всички модели произведени по 28-нанометров производствен процес са част от архитектурата Kepler и сe възползват от новите оптимизации налични в нея, някои от които разгледахме в статията за GTX 680. GTX 660 Ti не се различава особено от по-горният модел GTX 670. Eднакви са количеството stream-процесори, честотите на ядрото и паметта, както и възможностите за динамичен оувърклок (Boost Clock). Разлика намираме в шината за паметта, която е намалена поради наличието на по-малко блокове за растерни операции (ROP / Pixel Pipelines). Това намаление понижава производителността при обработка на кадри с цели 25% спрямо GTX 670. Очакванията са, че производителността ще варира в зависимост от конкретната игра. В заглавия, като Crysis, където има прехвърляне на голям обем данни към паметта – можем да очакваме сигурен спад с до 25%, докато в игри като Portal 2, изискващи повече shader-операции – GTX 660 Ti ще се доближава до резултатите на 670. За разлика от предишни представяния този път Nvidia не предложиха конкретен референтен дизайн и няма да разпращат тестови заводски бройки към партньорите си. Вместо това, всички производители ще лансират свои персонализирани модели, което ще доведе до голямо разнообразие и различна производителност вариращи значително от компания до компания още в самото начало. Заедно с представянето на GTX 660 Ti стартира и ограничена във времето промоция съвместно с  Gearbox Software. Всеки закупил определени модели от сериите GTX 6xx ще получи копие от играта Borderlands 2, поддържаща PhysX (реалистична симулация на физични процеси), а в бъдеще и TXAA.max-payne-3-pc-tessellation-side-by-side-comparisonЩо се отнася до многобройните оптимизации Nvidia наблягат най-вече на своята TXAA (технология за ново Anti-Aliasing-филтриране) и на идващата с DirectX 11 обработка наречена Tessellation (мозайка). В основата си процеса представлява разделяне на полигоните използвани при видео-обработката на по-малки части (например разделяне на квадрат до два триъгълника). И макар тази техника да се използва отдавна, досега не е набирала особена популярност. DirectX 11 комбинира Tessellation с друга ефективна система носеща името – Displacement mapping. Тя съхранява информация за височината на отделните елементи – например при обработката на терени и ландшафти. За да бъде ефективен Displacement mapping се нуждае от огромен брой отделни елементи, които без проблем се осигуряват от “мозаечната обработка“. Смесването на двете технологии води до значително изглаждане на картината и постигане на по-реалистични образи.

Производителност
Базовата цена от около $300 предполага, че картата ще работи основно с резолюции 1920×1080 или 1920x1200, като ще осигурява сносни резултати под 2560×1440 или 2560x1600. Картата без проблем задминава конкуренцията в лицето на Radeon HD 7870 в повечето игрови тестове, а в някои от тях достига до производителност сходна с Radeon HD 7950, което принуди AMD да ревизира модела и да представи вариант HD 7950B. При тестове изискващи прехвърляне на данни през контролера на паметта, картата осезаемо се забавя. В синтетичните тестове резултатите също са смесени.

Примерни резултати за Crysis Warhead на максимални детайли при резолюция 1920×1200 – 38 кадъра в секунда съпоставими с 40 кадъра за HD 7870.

DiRT 3 на 1920×1200 и максимум детайли – 109 кадъра в секунда срещу 104 за Radeon HD 7870.

batman-49201battlefield-3-49205 графики/тестове: AnandTech

Налични модели към момента:
Asus GTX660 Ti – DC2-2GD5 – цена: 830лв.

Коментирай

css.php